kursus

kursus
<




Wednesday, December 31, 2008

T0l0nggggggg.......huh...sedehnyerrr


saya sekarang dalam proses memenuhkan umah cendawan yang kedua...Alhamdulillah semuanya berjalan lancar sehinggla........sob..sob...sedihnya nak cakap....

sebahangian bongkah cendawan saya diserang penyakit kronik di atas...terkejut saya...tengoklah warnanya...dah macam warna carrot milk yang basi....

ada sesiapa rakan cendawan yang buleh bantu saya...bagila saya info...ape patut buat...buang ke...jual ke...ke...ada option lain yang saya tak tahupun kewujudannya...TOLONG YEEEE.....

2 comments:

KebunKu Sdn Bhd said...

beg camni x bole buat ape2..kena buang saje.. potong bhgian yg kena oren tu then habuk kayu yg balance boleh guna balik buat begging.. cek balik u punya kukus procedure n bilik pembenihan... bilik benih mestilah bersih sgt2 even irg yg suntik benih

kulat said...

Assalamualaikum tn ..

Just asingkan semua bungkah yg terjangkit dgn kulat oren di satu tempat. Insya Allah masih blh megeluarkan hasil sbb ada masanya misilium cdwn tiram blh makan kulat jenis ni. Ada yg gunkan minyak disel ... sapukan je .. Lepas tu baru tukar tutup tu.

Insya Allah selesai masalah.